I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Wednesday, June 8, 2011

permulaan sebuah cerita

memang cita-cita aku nak jadi seorang penulis novel. banyak sangat idea yang mencurah dalam otak aku ni. tapi aku tak pernah nak tulis idea-idea tu. dulu, aku pernah buat blog; blog tu untuk cerita-cerita pendek aku. tapi aku delete blog tu sebab dah tak ada idea lagi. huhu.

ok, kembali ke tujuan asal blog post aku ni. aku just nak beritahu yang aku akan mula untuk menulis lagi. bukan apa, dah ada laptop. hahaha. dapat aku sentiasa menulis pada waktu cuti ni. hehehe. aku akan menulis rangka-rangka plot, watak dan perwatakan, dan lain-lain la. hahaha. macam nak belajar novel kat sekolah je. aku berharap sangat yang aku tak akan berhenti menulis dengan tiba-tiba. aku nak teruskan apa yang aku mulakan. lagipun, aku nak tulis cerita aku tu dalam bahasa inggeris. hehehe. aku memperuntukkan sekurang-kurangnya satu ayat sehari.

walau bagaimanapun, aku nak tumpukan sepenuh perhatian untuk SPM aku. aku mesti belajar betul-betul. aku tak nak lingkup pulak nanti. aku target 8A dan 8A jugak la yang aku mesti dapat! YEAH!! hahaha.

1 comment: