I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Monday, March 14, 2011

kehijauan diriku


glamer x tajuk post aku kali ni?? hahahaha.. aku mmg suke kaler hijau ni.. nak kata addicted, x la jgak.. just minat sampai nak dikumpul barang2 hijau.. kaler hijau yg paling aku suka ialah Forest Green (#228B22).. hahaha.. aku cri la pkataan "hijau": dlm wikipedia.. dan inilah hasilnya..

warna hijau melambangkan pergi utk isyarat lampu, isyarat kereta api, dan isyarat kapal.. so, aku ni mcm "pergi" ke?? x phm la.. hahahaha

pada Zaman Pertengahan, hijau melambangkan makhluk jahat atau hantu.. mcm tau jer aku ni prangai mcm hantu.. hahahhaa

disebabkan sifat penyamaran, warna hijau biasa dipergunakan utk pakaian seragam lapangan bagi perkhidmatan tentera.. warna ini jgak digunakan sbg pakaian seragam utk bnyk angkatan tentera darat dan laut.. yeah.. aku ni mmg pandai cover2.. hehehe

dlm karya Divine Comedy oleh Dante Alighieri, warna hijau ialah warna yg digunakan utk melambangkan harapan.. aku ni penuh dgn harapan ke?? hahahaha

berasa iri hati juga dipanggil sbg "green-eyed monster" membawa mksud "raksasa mata hijau".. aku ni mmg kuat cemburu kot.. hehehe..

hehehe.. tu jer la "coretan" aku utk hari ni.. 

No comments:

Post a Comment