I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Wednesday, April 20, 2011

program motivasi bersama Dr Sher

hari ni bermula dgn kebanyakan org dari klas kami didenda berdiri atas kerusi.. sbab x bwak folio PS (Pendidikan Seni).. hahaha.. tapi tu bukan topik utk post ni oke.. haha.. post ini adalah b'kaitan dgn Program Motivasi bersama Dr Sher Kawi Jaafar yg dijalankan di skolah kami..

pkul 7.40, kami disuruh cgu beratur di luar kelas.. tapi kami x beratur la.. kami just jln jer ke dewan cenderawasih.. hahaha.. ape2 pun.. bila dah sampai, kami prasan la yg bukan pelajar2 dari skolah kami jer yg ade, tapi dari skolah lain pun ade jgak.. yg aku tau, ade skolah dari SMK Bintulu (skolah aku), SM Teknik, SMK Kidurong, SMK Baru dan SMK Bandar.. kalau skolah lain ade, sori la.. aku x prasan kot.. hehe..

aku pun duduk la dgn kwn2 aku dari klas aliran sains.. sbab lame dah x jumpe dgn dorg.. kwn2 dari klas aku pulak tersisih.. haha.. program motivasi bermula dgn ini..

To achieve the A's in your SPM, you must NOW start working in your A+ attitude:
  • A for Attitude: Attack the ANTs (Automatic Negative aTtitude)
  • A for Attention: Attention = Retention. As you increase your Attention, you will increase your Retention. Concentrate in your studies
  • A for Action: Put your aims into Action. Start NOW
  • A for Affirmation: Say "Yes I Can!". Affirm your faith and trust in yourself
  • A for Aim: Aim high. Set your target higher that what you aim. You will reach your aim at least
  • A for All Out: Go beyond what you normally do in preparing for your SPM. No shortcuts to attain success
time ceramah tu, aku prasan la pulak yg ade org stim dlm barisan tmpat duduk aku ni.. nampak sgt die nak cover: angkat kaki sbelah, letak beg kat riba.. tapi kadang2 die buat blur.. lagi la aku "ter"nampak "ketegakan" die tu.. aku jeling2 jer la kat die.. haha.. harap2 la die x prasan yg aku sibuk "usha" die time tu.. hehehe..

wktu rehat, aku jln2 dgn kwn aku tdi.. terserempak pulak dgn seorang pelajar dari SMK Kidurong yg pernah dtg ke Seminar Didik Rakyat dulu.. aku nak tegur.. tapi die x knal aku, so x jadi la aku nak tegur.. die pun dgn kwn2 die.. malu la.. hahaha..

lpas rehat, sambung balik ceramah dgn Dr Sher.. die pun suruh la kami tulis cita-cita kami dlm kertas.. pastu bagi kertas tu kat die.. aku pun tulislah "penulis novel".. hehehe.. bila dah diambil hampir kesemua kertas, die pun sebut la cita-cita yg kami semua tulis.. die just ambil2 jer kertas tu secara rambang.. mcm2 jgak la yg die baca.. ade nak jadi pengemis, psychologist, forensic doctor, peguam dan mcm2 lagi.. tapi, ttibe pulak die bhenti baca.. die nak panggil org pulak..

die baca cita-cita dan panggil org yg tulis tu.. hahahha.. die baca cita-cita "nak masuk syurga".. haha.. cuba teka sape yg tulis?? hehe.. kwn sekelas aku la!! hahahaha.. kwn aku tu pun naik la ke pentas dgn Dr Sher.. slepas jwb beberapa soalan.. die pun balik ke tmpat duduk die.. hahaha.. x lame lpas tu, ade yg nak jadi Perdana Menteri!! haha.. x tau la dari skolah mane.. tapi bnyk org boo kat die.. ksian aku tgk.. hehe.. lpas tu pulak die baca "nak jadi penari yg terkenal di dunia"!! sekali lagi, cita-cita tu dtg dari klas aku!! hahaha.. die pun naik ke pentas dan dgn suruhan Dr Sher, die pun menari!! kami pulak ape lagi.. bersorak la puas2.. hahahaha.. bila dah abis tarian die, die panggil pulak 2 org kwn die naik ke pentas utk menari sama2 dgn die.. 2 org kwn die pun dari klas aku jgak.. hahahaha,, mmg kecoh la klas 5C hari tu.. hahaha..
Love, Dr Sher. ni no.hp die: 012 2041667


bila dah pkul 11.. Dr Sher pun bhenti sbab program motivasi dah abis.. kami pun bratur kluar dari dewan cenderawasih.. tapi ade jgak yg stay skjap sbab nak ambil tandatangan die.. hehe.. aku dah dpt tandatangandie.. hehe.. siap dgn no.hp skali.. hahahaha..


lpas tu, aku dgn kwn2 sekelas aku pun balik la ke klas.. dan sesi persekolahan bersambung seperti biasa...

No comments:

Post a Comment