I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Saturday, April 16, 2011

Kem Pemantapan Sahsiah

ini adalah post KLMJ aku yg pertama.. tau x ape tu KLMJ? KLMJ adalah Kenangan Lalu Mengusik Jiwa!! aku akan tag "KLMJ" dlm post2 yg merupakan memori terindah aku.. hehe..


pada 22 - 24 Oktober 2010, aku dan kwn2 aku telah menyertai Kem Pemantapan Sahsiah.. Ustazah kami bagi borang utk diisi dlu, baru kami dpt ekot.. Kem itu diadakan di Pusat Islam Kampus UPM, Cawangan Bintulu.. Kem tersebut dianjurkan oleh Jawatankuasa Kurikulum Pendidikan Islam Bahagian Bintulu dgn kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Bintulu.. Kem itu juga diadakan utk smua sekolah di Bintulu..

ustazah bgtau cuma form 4 jer yg boleh ekot utk SMK Bintulu.. dari klas aku ade 5 org yg ekot.. 2 lelaki, 3 perempuan.. secara keseluruhannya, aliran sastera ade 7 org yg ekot.. aliran sains pulak 4 org jer.. hari jumaat tu, lpas solat jumaat, kami disuruh berkumpul di sekolah.. aku pun tggu dgn kwn aku yg dah dtg kat dpan pjabat.. kami tggu ustazah kami.. pastu, dorang hantar kami secara bergilir, sbab x cukup kereta.. haha.. aku dan 3 org kwn aku yg paling last dihantar g UPM.. hahaha..

bila dah sampai.. kami daftar la dan ambil fail dan tag nama yg disediakan.. dgr2 ceramah skjap.. solat asar.. riadah.. makan minum pun disediakan.. mmg best la hari tu.. peserta lelaki simpan beg2 dorg kat bilik bilal dan bilik imam kat tingkat atas, manakal peserta perempuan simpan beg2 dorg kat 2 buah bilik kat tingkat bawah.. komander kem pun sempat melarang kami bwak hp, jarum, wax atau apa bnda2 yg dorg x nak.. kami pun bagi la brg2 terlarang tu utk disimpan awal sbelum dirampas.. peserta lelaki disuruh tdo di bilik kuliah mlm tu..


mlm pertama tu, kami x tdo langsung.. hahahaha.. mlm tu la mlm breaking ice kami.. kami berkenalan dgn peserta2 lain.. tapi, ade jgak peserta yg nak tdo awal.. sbab esok ade qiamullail pkul 3.. hahaha.. mlm tu, kami mmg paling rapat dgn peserta2 dari SMK Bandar la.. ade jgak yg dari SMK Kidurong dan SMK Tatau..

keesokan hari (23 Oktober).. kami mmg letih giler la.. sbab mlm tu x tdo langsung.. aku lelapkan mata pun skjap2 jer.. dah la qiamullail.. hahaha.. hari tu, mereka dari KRJ dtg.. mmg best la jgak dgr dorg ceramah.. tapi mata aku nak tutup jer. sbab ngantok sgt.. haha.. tapi aku cuba buka bsar2 mata aku.. slpas aktiviti2 KRJ berlalu.. kami pun teruja nak tggu time mlm.. sbab ape?

sbab Gelombang Theta!! hahahaha.. mata kami ditutup btol, dan muzik yg mengerikan dimainkan.. hahahaha.. mmg seram la jgak.. aku just stay cool jer.. hahaha.. kami dibawa berjalan2 sekitar tmpat tu.. aku x tau ke mana, sbab mata aku ditutup.. bila dorg kate boleh buka penutup mata tu, kami pun buka la.. sklai kami tgk, ade kubur kat tgk2 kami!! hahaha.. ade batu nisan dan mayat yg dikapankan.. lpas tu, kami pun disuruh pergi tdo.. hahaha..

Peserta2 Lelaki
Peserta2 Perempuan
hari terakhir pulak hari yg amat sedih sekali.. sbab kami t'paksa berpisah dgn kwn2 baru kami.. tapi xpe.. kami dpt berhubung dkat fb.. hahahaha..

stakat tu jer la post KLMJ aku.. hari lain aku post lagi.. hehe

1 comment:

  1. do follow and be a part of blogger sarawak..
    bersama memajukan budaya menulis..kot..ahaha..

    ReplyDelete