I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Thursday, April 28, 2011

ada ceramah lagi

sejak form 5 ni.. mcm2 ceramah je yg aku ekot.. hahaha.. semangat SPM la tu.. hehe.. kali ni, aku ekot ceramah psal teknik menjawab soalan Pendidikan Islam pada 28 April 2011 (hari ni).. ceramah tu diadakan di Surau SMK Bintulu (skolah aku la tu) hahaha.. ade 2 ceramah.. satu pada sbelum rehat, tu yg utk pelajar Sastera.. satu lagi lpas rehat, utk pelajar Sains.. utk pelajar Sastera (aku) ceramah mula pkul 7.00 - 9.20.. cuba teka sape jadi penceramah? haha.. ustazah aku!! hahaha.. ustazah Juraidah..

tajuk ceramah tu adalah Kecemerlangan SPM Pendidikan Islam 2011..

dlm ceramah tu, ade bgtau psal cara2 utk mencapai kejayaan.. antaranya ialah:
  • Tumpuan kepada kekuatan
  • Kenalpasti kelemahan
  • Menilai setiap peluang
  • Kaji setiap peluang
  • Kerap buat latihan utk bina kemahiran
  • Garis isi penting (seperti kehendak soalan)
  • Dapatkan tempat yg lebih selesa utk ulangkaji
selain itu, ustazah bgtau psal kategori soalan, iaitu:

5             :              3            :            2
Soalan Pencapaian | Soalan Kepujian | Soalan Cemerlang


aku suka ekot ceramah! 
>haha<

No comments:

Post a Comment