I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Sunday, May 8, 2011

open day SMK Bintulu

hari ni open day SMK Bintulu!! atau dgn nama lain, Hari Bertemu Pelanggan dan Ekspo Kerjaya SMK Bintulu.. hahaha.. aku turun dkat pkul 7.30, org pun dah ade dtg awal.. aku tgk pelajar2 badan beruniform dah beratur kat dpan dewan.. ade khemah yg dah siap, ade yg masih kosong.. aku pkai bju PJ skolah sbab nak ambil simkad Maxis free.. aku cri la khemah Maxis, tapi x jumpa..


aku pun merayau2 kat sekitar skolah.. cri2 kwn aku.. tapi bnyk yg masih blom dtg.. aku pun jln2 la lagi sambil cuci mata.. hehe.. pastu aku tukar la bju PJ aku, sbab aku ade bwak bju lebih.. hahaha.. lpas tukar bju, aku jln2 lagi.. nak tgk smua tmpat dlu.. makmal2 dah jadi tmpat pameran utk subjek2 sains dan mathematics.. klas2 kat bwah pun dah jadi tmpat pameran..




aku pun tggu la kwn2 aku dtg.. bila dorg dtg, kami trus pergi ke kantin sbab nak daftarkan nama kwn aku yg x sempat daftar semalam.. pastu aku jln2 lagi dgn dorg.. hahaha.. kami masuk ke tmpat Pameran Jabatan Kemanusiaan kat klas2 dlu.. first kami masuk ke 1 klas ni yg ade subjek Sejarah, Pendidikan Seni, PJK, Geografi.. pastu kami pergi ke klas sbelah yg ade subjek Pendidikan Sivik, Pendidikan Islam, Pendidikan Moral.. klas slepas tu pulak ade subjek2 Prinsip Perakaunan, Kemahiran Hidup Bersepadu (KHB) dan lain2.. pastu kami pergi balik ke kantin.. tapi aku ade t'nampak yg klas last tu adalah utk bahasa, so maybe subjek2 Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Cina dlm tu kot..




bila dorg dah pergi kantin, aku pun jln2 la sorg diri ke pameran Sains dan Mathematics kat makmal2 tu.. aku pergi ke Pameran Eksperimen dlu.. aku tgk ade gunung berapi.. mmg berbau la kat situ sbab bau2 hasil eksperimen dorg.. hahaha.. pastu aku pergi ke Jabatan Sains dan Mathematics.. mcm2 jgak la yg aku tgk, ade roket dan robot.. tulang pun ade.. hahaha.. slpas tu, aku pergi ke makmal last yg ade permainan.. kwn aku kat situ ajak aku join tapi aku malas.. hahaha..  aku kembali semula ke kantin.. tapi kwn2 aku masih blom menyanyi..




aku pergi ke khemah2 kat tmpat parking kereta dpan pjabat tu.. aku tgk2 jgak la bnde2 yg dorg pamer kat situ.. yg ekspo kerjaya tu, ade kerjaya pendandan rambut dan mcm2 lagi.. ade jgak Pameran Arkib Sekolah.. kat blakang lagi pulak pameran badan beruniform, tmpat dorg PBSM, Kadet Polis, Pengakap, Pandu Puteri dan lain2.. tmpat bertanding memasak pun ade jgak.. tmpat jual makanan dan air serta barangan lain..




dkat pkul 11.30, aku balik dgn mak aku.. sbab panas sgt hari.. letih, berpeluh, berbau, ngantok, dan mcm2 lagi.. hahaha.. oh, lupa nak kate, aku dpt simkad free Maxis tu! hahahaha.. ngee~













kalau nak tgk lebih bnyk gmba2 ni, tgk kat album Open Day SMK Bintulu (7 May 2011) kat fb aku.. hahaha..

No comments:

Post a Comment