I'm currently studying in UiTM Campus Samarahan. I'm taking Diploma in Information Management. I'm still thriving to be a writer, so wish me luck. For those who had followed me, just leave a link so I can follow you back. Thank you :)

Thursday, February 24, 2011

aku dan hallyu

hallyu maksudnya korean wave.. kalau nak tau lagi, google jer la.. hahahaha

hallyu ni start melanda aku time darjah 5 dlu.. tahun 2005.. aku tgk crita Memories In Bali mlm2 kat ntv7.. lpas tgk episod 1, nak tgk episod 2, trus addicted la tgk sbab pastu mmg x miss 1 episod pun.. dah la lgu2 die pun best2.. bg aku la.. hahaha..

Memories in Bali

tapi, bila dah abis crita tu.. x kesah sgt psal K-drama ni.. ttiba pulak kat TV2, ada K-drama time tghari.. lupa la slot ape tu.. hahaha.. tapi mmg bnyk la crita korea yg aku tgk.. sbab stiap hari ade episod bru.. hehe.. tapi aku tgk sekerat2 jer.. x tgk sampai abis.. time tu aku busy study sbab UPSR.. hahaha

ape2 pun, hallyu menyerang balek time form 1!! hahahaha.. tapi kali ni bukan dlm bentuk K-drama, tapi dlm K-pop.. aku x ingat mcm mna aku "terjebak" smula dlm gejala ni.. tapi, yg pasti aku dpt lgu Big Bang - Gara Gara Go dari kakak aku.. lgu ni lgu bhasa Jepun, tapi dorg ni org Korea.. aku google dorg dan dpt tau la yg dorg mmg ade buat lgu dlm bhasa Korea, Jepun dan English.. tapi, time tu aku maseh x obsess sgt.. maseh blom sampai ke tahap tu kot.. hahaha

Big Bang - Gara Gara Go

time form 2 dan form 3 berlalu mcm tu jer.. xde penangan hallyu kat aku.. time tu pun sbab fokus utk PMR.. boleh dikira "fokus" la.. hehehe..

time form 4 pulak, tahun 2010, hallyu menyerang kembali.. dlm bentuk K-pop.. tapi, kali ni, bukan aku sorang jer yg kena.. classmate2 aku pun "terjebak" dlm hallyu tu.. hahaha.. so, tahun tu mmg penuh dgn lgu2 K-pop la.. aku mcm t'kejut la pulak.. sbab sbelum ni, dorg x la nampak sgt minat K-pop.. tapi tahun tu, ade2 jer lgu2 K-pop bergema kat klas stiap kali dorg bwak handphone.. hahaha
 


tahun ni tahun 2011, aku form 5 dah.. dan tahun ni la aku sedar K-pop dah "bersarang" dlm handphone aku.. aku tgk2, lgu2 K-pop aku bnyk lagi dari lgu2 english aku.. hahahaha.. tambahan pulak ntv7 siarkan lagi K-drama yg dlu2 mcm Stairway to Heaven dan Full House..





makin terok la addiction aku sbab hallyu ni.. dah la Astro ade channel 391: KBS World.. skali aku tgk Dream High, jgn harap la aku nak tgk bnde lain time tu.. bila tgk Dream High, tringat pulak Britannia High, show yg aku minat dlu.. hahahaha

Dream High
Britannia High

No comments:

Post a Comment